رد پای رژیم صهیونیستی در ترور «ماندلای فلسطین»-راهبرد معاصر
جعفر قنادباشی، کارشناس مسائل منطقه در گفت‌وگو با «راهبرد معاصر» مطرح کرد:

رد پای رژیم صهیونیستی در ترور «ماندلای فلسطین»

جعفر قنادباشی، کارشناس مسائل منطقه با بیان اینکه رد پای رژیم صهیونیستی در ترور رئیس دفتر سیاسی سابق حماس ملموس است، گفت: ترور هنیه ناشی از زمین گیر شدن رژیم صهیونیستی در جنگ غزه است و نشان می‌دهد نخست وزیر این رژیم به عواقب چنین اقداماتی فکر نمی‌کند.
جعفر قنادباشی؛ کارشناس مسائل منطقه
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۶ - ۱۰ مرداد ۱۴۰۳ - 2024 July 31
کد خبر: ۲۵۲۵۹۹

رد پای رژیم صهیونیستی در ترور «ماندلای فلسطین»

 

به گزارش «راهبرد معاصر»؛  اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس که به تهران سفر کرده بود تا در مراسم تحلیف مسعود پزشکیان، رئیس جمهور کشورمان شرکت کند، بامداد امروز (چهارشنبه) در محل اقامتش ترور شد. 

روابط عمومی کل سپاه در اطلاعیه‌ای با انتشار خبر شهادت هنیه و یکی از محافظانش بر اثر اصابت قرار گرفتن محل اقامتشان در تهران نوشت: با عرض تسلیت به ملت قهرمان فلسطین و امت اسلامی و رزمندگان جبهه مقاومت و ملت شریف ایران، بامداد امروز( چهارشنبه) محل اقامت جناب آقای دکتر اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی مقاومت اسلامی حماس در تهران مورد اصابت قرار گرفته و در پی این حادثه ایشان و یک نفر از محافظین وی به شهادت رسیدند.
 

ترور شهید هنیه کمترین دستاوردی برای رژیم صهیونیستی ندارد، بلکه گام بلندتری برای نابودی صهیونیسم با مشروعیت بخشی به محو این رژیم نزد افکار عمومی است

 

جعفر قنادباشی، کارشناس مسائل منطقه درباره ترور شهید اسماعیل هنیه و خطای راهبردی دشمنان مقاومت فلسطین در انجام چنین اقدامی به «راهبرد معاصر» گفت: بی شک راهبردهای رژیم صهیونیستی به ویژه شخص بنیامین نتانیاهو در ترور عناصر ضد صهیونیستی و فرماندهان مقاومت مانند شهید اسماعیل هنیه یا فؤاد شکر، از فرماندهان ارشد حزب الله را می توان در راستای سیاست تضعیف مقاومت ارزیابی کرد؛ بدون اینکه تداوم و اجرای این سیاست های تهاجمی و ترورهای خصمانه دستاوردی برای صهیونیست ها داشته باشد.

 


وی افزود: رژیم صهیونیستی و شخص نتانیاهو در ماه ها و سال های اخیر با این سیاست بزدلانه که مهره های نظامی و سیاسی محور مقاومت را حذف فیزیکی کنند، به دنبال تضعیف قدرت مقاومت هستند؛ در حالی که با نگاهی به عمق ماجرا متوجه می شویم این راهبرد اغراض دیگری دنبال می‌کند.
 
کارشناس مسائل منطقه عنوان کرد: موضوع حائز اهمیت اینکه نتانیاهو در داخل رژیم صهیونیستی و خارج از اراضی اشغالی مخالفان بسیار زیادی دارد، اما در حوزه داخلی برای داشتن برگ برنده در برابر رقبا، ترور فرماندهان حماس و حزب الله را در پیش گرفته است تا بدون توجه به پیامدهایی که این رژیم را گرفتار می کند، القا کند در حال تضعیف محور مقاومت است.
 
قنادباشی گفت: نتانیاهو متوجه نیست با کودک کشی و کشتار ده ها هزار نفر در غزه و ترور فرماندهان فلسطینی و حماس نه تنها مشروعیتی کسب نمی کند، بلکه مجموعه فعالیت های ضد انسانی وی به محو رژیم صهیونیستی در دنیا منجر خواهد شد.
 
وی با بیان اینکه رد پای رژیم صهیونیستی در ترور رئیس دفتر سیاسی سابق حماس ملموس است، تصریح کرد: ماه هاست تمام دنیا، دانشجویان، اساتید و نخبگان غربی فریاد مقابله جدی با رژیم صهیونیستی سر می دهند و این موضوع به معنای بالا رفتن مطالبه مردم جهان بابت محو رژیم صهیونیستی است. اگر تا پیش از جنگ غزه افکار عمومی نسبت به محو رژیم صهیونیستی واکنش نشان می دادند، اینک نسبت به این موضوع رضایت خاطر کامل دارند و کمتر کسی در زمینه محو رژیم صهیونیستی متعصبانه برخورد می کند، بلکه از این روند خوشحال خواهند شد.
 
کارشناس مسائل منطقه درباره شخصیت شهید هنیه گفت: تردیدی نیست شهید اسماعیل هنیه «ماندلای فلسطین» بود. هنیه شخصیت آزادی بخش برای استقلال فلسطین داشت و در عمر بابرکت خود برای خروج فلسطین از شر اشغالگری رژیم صهیونیستی بسیار تلاش کرد.
 
قنادباشی تأکید کرد: در حال حاضر تنها نقطه‌ اشغال شده جهان فلسطین است و شهید هنیه، رهبر سیاسی حرکت آزادی بخش فلسطین بود. بی تردید رد پای رژیم صهیونیستی در ترور شهید هنیه ملموس است و نشان می دهد نتانیاهو در جنگ غزه زمین گیر شده است و اصلاً به عواقب چنین اقداماتی فکر نمی کند.
 

ماه هاست تمام دنیا، دانشجویان، اساتید و نخبگان غربی فریاد مقابله جدی با رژیم صهیونیستی سر می دهند


وی افزود: رژیم صهیونیستی در ۱۸ سال گذشته بعد از آزادسازی غزه اشتباهات بسیار متعددی در زمینه جنگ غزه مرتک شده است. با اینکه از سال ۲۰۰۵ تا ۲۰۲۳ میلادی رژیم صهیونیستی 12 جنگ علیه غزه به راه انداخته است، اما در همه جنگ ها خود پیشنهاد آتش بس را مطرح کرد؛ اما این بار ماجراجویی های نتانیاهو دامن رژیم صهیونیستی را می گیرد و عواقب ناخوشایندی برای حامیان صهیونیست ها دارد.
 
کارشناس مسائل منطقه معتقد است: ترور شهید هنیه کمترین دستاوردی برای رژیم صهیونیستی ندارد، بلکه گام بلندتری برای نابودی صهیونیسم با مشروعیت بخشی به محو این رژیم نزد افکار عمومی است. نتانیاهو به عنوان مجرم و جنایتکار جنگی در کارنامه خود جرائمی مانند کودک کشی، نسل کشی، پاکسازی قومی و کشتار جمعی دارد. حمله به محلات و مناطق مسکونی جرائم بسیار سنگینی در کارنامه نتانیاهوست که راهی برای فرار و برون رفت از این وضعیت ندارد؛ حال جرم ترور فرماندهان ارشد حزب الله و حماس بر جرائم قبلی افزوده شد.
 
وی در زمینه ویژگی های شهید هنیه گفت: شهید اسماعیل هنیه تنها رهبری از رهبران عرب است که توانست افسانه شکست ناپذیری رژیم صهیونیستی را ثابت کند. همچنین توانست ساختار اطلاعاتی رژیم صهیونیستی را به هم بریزد، لذا مسلمانان جهان و مردم فلسطین قدردان شهید هنیه و معترف به کارنامه بسیار مثبت وی هستند.
 
قنادباشی تصریح کرد: شهید اسماعیل هنیه به پسران، فرزندان و نوادگانش پیوست که در ماه های اخیر به وسیله رژیم غاصب کودک کش به شهادت رسیدند. شهید هنیه انسان وارسته ای بود که در جنگ با رژیم صهیونیستی با وجود از دست دادن فرزندان و نوادگانش صبوری و ایستادگی کرد. بی شک این شهید را می توان میان رهبران استقلال طلب دنیا فداکارترین شخصیت خواند که بهترین شیوه ها را برای مبارزه و محو رژیم صهیونیستی تا لحظه شهادت در پیش گرفت.

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده